24 Şubat 2017 Cuma

Emzirme: Sütün artması için neler yaptım?



Neler yapmadım ki!

Sanırım yapmadıklarımı anlatsam daha kolay olacak. Şuna inanıyorum ki mutlaka atladığım bir şey var. Emzirme kampları, bira mayası hapları, hastane tipi pompalar, su, anne çayları derken denemediğim şey kalmadı sütümün artması için.


Sonuç=Hüsran=Mama + Emme


En istemediğim şey Mehmet'i mama ile beslemekti ve istemediğim şey dibimde bitti. Bir şeyi suçlamam gerek! Bu sebep oldu demem gerekli ki içim rahat etsin. Kesin bundan evrene gönderdiğim olumsuz sinyaller şuçlu diyip kaçıvermek istiyorum gerçeklerden.


İlk Emzirme


Sezaryen doğumdan sonra odaya çıkar çıkmaz Mehmet'i emzirmeye başladım. Sütüm gelmeye başladı ama yoğun bir birikme hiç bir zaman yaşamadım. Bu nedenle göğüs yaraları, acımaları sorunum da olmadı.

Emzirmenin verdiği müthiş duyguyu onu ilk emzirdiğimde tattım. İçini çeke çeke emmeye çalışıyordu beni minnoş ağzıyla. Ağlama bebeğim lütfen ağlama diye emzirdim onu. Babamız videoya çekti o anları. İyi ki de çekti.Emzirmek bebeğimle aramızda çok güçlü bir bağ oluşturdu. Emerkenki bakışlarını hala unutamıyorum. Zeytin gözlerini gözlerime kilitleyip karnını doyuyordu minnoşum. Masum, masum bakıyordu bana. Bir yandan vücudunu beslerken, bir yandan da ruhu besleniyordu emerken. Yutma sesi, nefes alışverişleri çok etkiliyordu beni. Bu yüzden; gece, gündüz, yorgunluk, uykusuzluk demeden emzirdim yavrumu.



Sütüm oğlumu beslemiyor!


Her annenin kabusudur heralde sütünün yetmemesi. Benim de sütüm Mehmet'i doyuracak çoklukta değildi. Doğumdan sonraki haftalarda çok uykusuz zamanlar geçirdim. Bebeğimi kimseye emanet edemiyordum bu nedenle herşeyi ile kendim ilgilenmek için çaba sarfediyordum. Bu dönemde dinlenemediğim için vücudumdaki süt üretimi etkilenmiş olabilir.


Doğumdan sonra çok kilo kaybetti. İlerleyen aylarda da genellikle alt sınırlarda kilo aldı. Doktorumuz mamayı desteklemiyor, son çare olarak görüyordu. Bu nedenle benimle beraber o da savaştı. Emzirme kampı uygulamasını tavsiye etti. İki ay uygulamaya çalıştım. Sonuç alamdım. Kendi eksikliklerimden dolayı işe yaramadığını düşünüyorum. Aynı zamanda anne çayları, bitkisel ürün satan markaların bira hapları ( mucize olduğundan bahsediyorlardı) hepsini deniyordum. Daha güçlü çekimi olduğu için bi ay için hastane tipi pompalardan kiraladım. Sütümü düzenli sağıp üretimi arttırmak istedim. O da olmadı. Sütüm hiç yavrumu doyurmaya yetmedi. Mama takviyesi ve emme ile devam ettik.


Çok şanslıydım ki Mehmet biberonu alınca emmeyi bırakmadı. Bıkmadan usanmadan emmeye devam etti. Ben de bir damlasının bile faydalı olduğunu düşündüğümden sürekli emzirdim. Şuan 13 aylık ve eskisiden daha büyük bir aşkla emmeye devam ediyor.



Sütümü arttırmak için neler yaptım?


Emzirme Kampı:

Emzirme kampı bence uygulanabilecek en güzel yöntem. Doktorumuzun tavsiyesi ile uygulmaya çalıştım. Yapmam gerekenler, karnımı doyurmak, su içmek, bebeğimi her istediğinde emzirmek ve her fırsatta uyumaktı. Uygulayabilmem için yanımda bana destek olabilecek ve bebeğime bakabilecek yakınlarımın olması gerekiyordu. Bir yandan beni ve evdekileri doyurmak için yemek yapmaları, bir yandan da evi düzenlemeleri ve bebeğe bakmaları gerekiyordu. Şükürler olsun ki anneler ve manevi ablam her zaman bana destek oldular.


Nasıl uyguladığıma gelirsek eğer, Mehmeti her istediğinde emzirmeye devam ettim. Efor sarfedeceğim hiç bir şey yapmadım. Yemeklerimi düzenli yedim. Su içmeye çalıştım. Uyku konusunda sıkıntı yaşadım Mehmet'e çok düşkün olduğum için bakımıyla kendim ilgilenmek istedim ve uyumam gerektiği kadar uyuyamadım.


Sonuç: Dokotorumuzun beklediği şekilde kilo aldı. Sütümün artık yeterli olduğunu düşünerek uygulamaya ara verdim ve yine kilo alımımız düştü. Doktorumuz mamaya yönlendirmeden önce bir kaç kere daha şans bize şans verdi ve kampı tekrar uygulamamızı istedi. İlki gibi başarılı olamadım ne yazık ki.


Neleri yanlış yaptığımı düşünüyorum?

* Uygulamanın en önemli bölümü olan uyumayı gerektiği kadar yapamadım. ( içinde bulunduğum ruhsal durum nedeni ile )

* Yeterince su içemedim ( 2-2,5 lt kadar içebiliyordum fakat daha fazlasını yapamadım)

* Gaz yapar korkusuyla çoğu besinden uzak durdum.


O zaman için elimden gelen her şeyi yaptığıma inanıyorum. Geri dönüp baktığımda ise yukarıda sıraladığım eksikleri görüyorum. Şimdi yavrucum 14 aylık. O hala emmeye sütüm de hala gelmeye devam ediyor. Mama takviyeli ilerlesek de sütümün mutlaka faydası vardır diye düşünüp rahatlıyorum.


Yeni annelere bol sütlü bol emmeli günler diliyorum.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder