3 Nisan 2017 Pazartesi

Doktor Seçimi


Sanırım en zorlandığımız konulardan biri doktorumuzu seçmek oldu. Hamileliğim için kafamda bir isim yoktu o zaman kadar düzenli olarak gittiğim bir doktorum da. Daha önceleri mutsuz ayrıldığım muayenehaneler olmuştu bu nedenle hamileliğimde bana destek olacak bir doktorumun olması benim için önemliydi. Arkadaşımın tavsiyesi ile ilk muayenelerim için gittiğim doktor ne kadar şeker olursa olsun çok pozitif olamadım ona karşı. Isınamadım bir türlü. Farklı bir arkadaşımın tavsiyesi ile gittiğim yeni doktorum ne kadar ciddi ve soğuk durursa dursun bir anda ısın ve evet doktorumuzu bulduk dedim. Bana hep bir anne modelini hatırlattı. Ciddi bir annenin yavrularına davranması gibiydi davranışları. Kararları da benim için çok değerliydi. Mehmet doğduktan sonra artık onu daha az göreceğimiz için üzülmüştüm. Hatta Mehmet'in doktorunun da o olmasını istemiştim. Kendisine minnettarım.

Aslında Mehmet'in doktorunu seçmekten bahsetmiştim konu girişinde ama olayı hemen kendime çevirdim.


Mehmet'in doğduğu hastanede doğumumuza giren çocuk doktoru ile yolumuza devam etmeyi düşünüyorduk. Doğumdan sonraki ilk kontrollerimizde anladım ki hastane ortamı bizim için pek uygun değil. Bekleme alanı çok büyük değildi ve etrafta bir sürü hasta çocuk vardı. Çocukların bebeklere olan merakını da düşündüğünüzde bebeğinize bakmaya çalışan hasta çocuklar düşüncesi beni rahatsız etti. Bu nedenle başladık doktor arayışlarına eşim bir yandan ben bir yandan sürekli arkadaşlarımızın, tanıdıklarımızın tavsiyelerini almaya başladık. Kafamızdaki iki üç isim arasında sürekli gidip geliyor bu değişimi sadece bir kere yapmak, bir kere en doğru kararı vermek istiyorduk. Kendi çocuk doktorumun hala hasta kabul ettiğini öğrendim. Eski bir dostum da onun hastasıydı ve bebeğini ona götürüyordu. Sanırım doktorumuzu bulmuştuk. Kafamdaki tek soru işareti sürekli soru sorma isteğimin olacağı ve doktorumun anlık mesajlaşma uygulaması kullanmamasıydı. Soru işaretimize rağmen alanında ünlü bir doktor olması ve en önemlisi kendi doktorum olması nedeni ile Mehmet'in doktorunu belirledik.

Şimdi oğluşum 15,5 :) aylık, çok doğru bir karar verdiğimizi düşünüyoruz. Hatta doktorumuz yorulup bizleri bırakmadan ikinci çocuğumuzu da aradan çıkartsak mı diyoruz. Bugüne kadar hiç ilaç kullanımımız olmadı. Şükürler olsun ki Mehmet'in ihtiyacı da olmadı. Çoğu doktorun sürekli başvurdukları ilaç tedavilerinin bazı durumlarda gereksiz olduğunu neden gerekmediğini ve ne zaman ilaca başvurmamız gerektiğini, laboratuarlarda da yaptıracağımız testlerin doğru sonuç vermesi için neler yapmamız gerektiğini bile öğretti bize. Şimdi öğrendiklerimizi bir kenara not edip gelecek için saklamayı planlıyoruz. Hastaları mağdur olmasın diye kendi olmadığı durumlarda yardımcı olabilsinler diye diğer doktorları davet edip bilgilerini paylaşmak istiyor. Allah sağlık ve ömür versin doktorumuz bizi bırakmasın.

Tüm bebeklere, ve ailelerine Allahım sağlık versin ve doktor aratmasın. Sağlık demek huzur demek, sağlık demek mutluluk demek.

Sağlıcakla...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder