20 Nisan 2017 Perşembe

Kek mi desem Ekmek mi?

Acemi Tartine Bread  Örneği

Bizim yavru ekmek yemeye bayılıyor. Ekmek tüketmeye başladığı andan itibaren, müthiş tarifler sunan Cafe Fernando'nun Tartine Bread reçetesi ile bıkmadan usanmadan ekmek yapmaya başladım. Emek ve sevgi isteyen bu reçete sonucunda müthiş bir ekmek çıkıyor meydana. Tavsiye ederim. Hele ki mayanızı da siz yapmışsanız. 

Bir kaç aydır ekmek yapmaya ara verdik ve ekmekler dışarıdan alınır oldu. Gluten ve fırın ekmeklerinde bulunan katkı maddelerini düşününce çok rahatsız oldum ve günü kurtaracak pratik bir çözüm buldum. Zengin içerikli kekimsi bir ekmek yaptım. Tarifimizi aşağıda bulabilirsiniz.


Kek mi Ekmek mi

1 yumurta
2 yemek kaşığı tam siyez unu
2 yemek kaşığı yerli tohum tam buğday unu
1 yemek kaşığı irmik
2 yemek kaşığı ev yoğurdu
1/2 şişe maden suyu
1/2 rendelenmiş kabak
3-5 dal dere otu
3 çekirdeği çıkarılmış siyah zeytin
1 yemek kaşığı sızma zeytin yağı

Yapılışı

Mikser kullanmak için bana miktar biraz az geldi. Bu nedenle insan gücü kullandım :) Zaten çırpılması gereken bir şey değil. 

1. Önce yumurtayı kabımıza alıp güzelce çırpıyoruz.

2. Yoğurdumuzu ekleyip karıştırmaya devam ediyoruz.

3. Unu ve irmiği ekleyip işleme devam ediyoruz. Çok katı bir kıvam alırsa sodayı bu aşamada ilave edebilirsiniz.

4.Ardından kabaklar dere otu ve zeytinleri ekleyip karılıma iyice dağılmalarını sağlıyoruz. 

5. Zeytinyağı ve sodamızı da katıp karıştırıyoruz.

6. Zeytinyağı ile yağladığımız toprak kaselere taksim edip, önceden ısıttığımız 180 derelik fırınımızda 20-30 dakika pişiriyoruz.


Kek hamuru kıvamında olması yeterli olacaktır. Size göre unu az geldiyse ununu arttırabilir veya katı geldiyse soda veya yoğurt kullanarak kıvamı açabilirsiniz. Ben peynir ve lor koymayı da düşünüp sonradan vazgeçmiştim. Dilediğiniz malzemeyi ekleyebilirsiniz. Pişirme süresini de kendinize göre ayarlayabilirisiniz. Bir bıçak yardımıyla pişip pişmediğini kontrol edebilirsiniz. Bıçağı ekmeğinize batırdığınızda temiz bir şekilde çıkıyorsa pişmiş demektir. Daha kıtır olması için daha fazla pişirmeniz gerekecektir. Bu arada ben biraz kalın olmasını istediğim için toprak kaseler kullandım. Daha ince olmasını isterseniz tart kalıplarını kullanabilirsiniz. Muffin kapları da bu tarif için güzel bir seçenek olabilir. 

Mehmet'in yiyecekleri için özellikle buğday ürünlerininin yerli tohum olanlarını alıyorum. Güvenilir yerlerdeki organik ürünleri tercih ediyorum. Yumurtalarımız Nurcan Ablamızın bahçesindeki tavuklardan, salçamız, tarhanamız babaannemizden, turşularımız, yoğurdumuz da benden. Zeytin yağımız şahane, tereyağımız lorumuz mandıradan. Sütümüzden artan kaymakları biriktirip tereyağımızı yaptığımız da oluyor.  Nasipse bu sene daha çok salça ve tarhana yapmayı planlıyoruz. Kış bitmeden canavar gibi hepsini tüketmiş oluyoruz.


Minişlere afiyet olsun 


           

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder