28 Nisan 2017 Cuma

Bebekle Tatil

Benim için tatil demek deniz demek. Denizsiz bir yaz ve tatil düşünemiyorum. Sevgilim için deniz olmadan da tatil olur. Gezilir yenilir içilir. Mehmet doğmadan başladı benim tatil hesaplarım. Şu tarihte gidersek bu kadar aylık olacak, o tarihte şurası sıcak olur, buranın denizi soğuk olur diye planlarımı yaptım. "Gideriz sevgilim değil mi ne olcak", "2 aylık bebekle yurt dışına gidiyorlar biz niye başaramayalım" diye diye kocişimin de aklını çeldim. İşte o gün geldi çattı.

O tarihteki Mehmet'in durumu:

Mehmet 7. ayına yaklaştı
Ek gıda serüveninde upper intermediate :)
Yani, yasaklılar hariç ( bal, tuz, şeker, ıspanak, patlıcan, lahana ) her yemeği yiyebiliyor.
Kahvaltı henüz yok
Araba koltuğunda oturuyor ama doğrulmalar başladı
Şehir içi yolculuklarında bizi üzmüyor.
Uyku; canı ne zaman nasıl ve ne kadar isterse
Genel hali; tatlış :)

O tarihte Merve'nin (benim) durumu:

Yiyecek konusunda yeni Anne kuralları var
Kurallar; ona özel organik ürünlerle tuzsuz hazırlanan, yağsız kuzu kıyması kullanılan, şekerin asla bulunmadığı yiyecek olması
Yedirme; tamamen serbest Mehmet ne kadar isterse o kadar zorlama yok
Uyutma; kuralsız Mehmet'in biyolojik saat ne derse o
Kendi uykusu; uyku mu? nerede?
Ayrıca tatil için heyecanlı ötesi

Durumumuzu özetledikten sonra gelelim tatil yazımıza,

Yola hazırlık.

Tatil için çeşmeyi tercih ettik. Denizini çok severiz havası da Temmuz ayı ve bebek için uygun sıcaklıkta diye düşündük. Güneye inersek sıcak hava sorun olacaktı. Bir şeyi hesaba katmamıştık o da rüzgar! Bizden bir hafta önce arkadaşlarımız bebeği ile gitmiş ve bebişi doğru düzgün denize sokamadan dönmüşlerdi. Nasip dedik ve hazırlandık. Son doktor kontrolümüzde neler yapabiliriz, mehmet hastalanırsa ne gibi önlemler almalıyız gibi sorularımızı doktorumuza sorduk. Hazırlık listemi bir sonraki yazıda bulabilirsiniz.

Yol Hali:

Yolculuğumuz güzel geçti Mehmet güzel güzel uyudu, uyanık olduğu zamanları da sorunsuzca atlattık. Yanımdaki çantayı Mehmet'in kıyafetleri ile doldurdum. Araba koltuğunda uyurken fazlaca terlediği için mola vakitlerinde üstünü ve bezini değiştirip öyle çıkardım dışarıya. O güne kadar kullanmadığı Teyzesinin aldığı müzikli oyuncak güzel bir yolculuk arkadaşı oldu Mehmet'e. Sıkıldığı zamanlarda imdadımıza koştu :)

Yolculuk Beslenmesi:

Durumumuzdan da anlayacağınız gibi Mehmet yemeklerden yiyebiliyordu. Bunun yanında biberon mamasına ve emmeye de devam ediyorduk. Mini termosumuza sıcak suyunu doldurduk. Kahvaltımızı biberon maması ile yaptık. Yanımıza kırmızı erik aldık. Biraz onu atıştırdı. Öğle yemeğimizi biz pidecide yerken Mehmet evde onun için hazırlayıp paketlediğim Tarhana çorbasını yudumladı. Tatlı niyetine sütünü emdi ve otele ulaştık.

Hava Şartları ve otele yerleşme:

Otele vardığımızda korktuğumuz rüzgar bizi karşıladı. Resepsiyondan gelecek günler için rüzgar bilgisi aldık. Dineceği yönünde güzel haberler verdi bize ve bugün için diğer koyların rüzgar almayabileceğini iletti. Odamıza yerleştik. Park yatak istemedim çünkü bana pis geliyorlar zaten beraber uyuduğumuz için sorun olmadı. Mehmetin yemek istasyonunu masanın üzerine kurdum. Dışarıdan yemek vermediğim için odada kendim pişirdim. Evden ihtiyacım olacak tüm malzemelerimi getirmiştim. Zor mu derseniz ben bu işe kendimi adadığım için zor gelmedi. Öğle saatlerinde güneşe çıkarmak istemediğim için, Mehmet öğle uykularını odada uyudu. Her şey tıkırında ilerledi. Mehmet öğle uykusundayken yemeklerini pişirip hazırladım.

Yemek İstasyonumuz

Denizle ilk tanışma ve tatil:

İlk gün diğer koyları ziyaret etsek de içimize sinmedi ve yavruyu denize sokmadık. İkinci gün şansımıza rüzgar dindi veeee denize koştuk. Cherek's kolluk almak istemiştim fakat 8 aydan önce önermedikleri için ben de riske atmak istemedim. Onun yerine zar zor arayıp bulduğumuz Bestway simidi aldık. İlk girişinde onu yürüterek sokmak istedik dalgadan dolayı korktu ve biraz ağladı. Kucağıma alıp alıştıra alıştıra soktuğumda hoşuna gitmeye başladı. Simidine koyup deniz oyuncaklarından verdik ve onu suyun içinde gezdirdik çok mutlu oldu. Rüzgar az da olsa varlığını hissettirdiği için denizden çıkar çıkmaz kuru mayo ve tshirt giydirdim. MEhmet'e mini bir havuz aldık giderken. Plajda içini doldurduk ve yanımızda oynadı. Kovamız olmadığı için doldurmak biraz sorun oldu.
Plaj Keyfi

Günlerimiz genel olarak böyle geçti akşamları bebek arabamızı da alıp dilediğimiz yere gezmeye gittik. Bizim için çok keyifliydi şükürler olsun ki sorun da yaşamadık. Mehmet 'de mutluydu. Son akşama kadar. Son akşamımızda hepimizin yaşadığı o üzücü olayı yaşadık. Bir anda jetler alçak uçuyor. Boğaz köprüsü kapatıldı haberleriyle telaşa kapıldık. Darbe söylentileri nedeniyle panik oldum. Sevgilimle ikimiz olsak bir şekilde her şeyin üstesinden gelirdik ama yavruyla nasıl olur ne yaparız düşünceleri beni üzdü. Şükürler olsun ki millet birlik oldu ve ülkemizin bütünlüğü bozulmadı ve ertesi gün hayatımıza devam edebildik. Biz de evimize yol boyu yorumları dinleyerek ulaştık.